Bilinguism

Learning and using the English language

English is certainly one of the key bases of The Antofagasta British School: it is an essential and necessary tool for the projects that take place within this institution.

Teaching the English language is crucial inside the doctrinal framework of our school: delivering new languages to the students opens a gate of knowledge to them.

Evaluations

From 2000, this educational establishment has been proactive in checking the level of English that was being taught and decided to validate and certificate the achievements made by our students through an external and international institution. It is for this reason that our students take PET, FCE, CAE and CPE exams from The University of Cambridge, England.

Ultimately, it is worth noting that changes are happening in the classrooms through the bilingualism acquisition program, from Pre-school to 12th grade. This program aims for a maximized contact between the student and the English language by teaching subjects in English, which will help to prepare the students by providing an essential tool for their future.

International Baccalaurate

This educational experience is based on values development according to a profile given by the IBO, by using the students own intellectual curiosity as a medium for investigation, and also a deep and transcendental reflection on topics that are relevant to the students lives.

In this context, our school has the privilege of offering the Primary Years Programme and being an applicant school for the Middle Years and Diploma Programmes, working with students from pre-school to 12th grade.  Our goal is also to improve teaching methodology with the purpose of achieving meaningful and lasting learning that goes beyond simple content.

_______________________________________________________________________________________________

Bilingüismo

Aprendizaje y uso del idioma Inglés

Uno de los pilares fundamentales de The Antofagasta British School es sin duda el inglés, el que se ha constituido como herramienta esencial y necesaria en los proyectos que se implantan en el establecimiento.

Es así como dentro del marco doctrinal de nuestro colegio la enseñanza del idioma inglés es fundamental, ya que con la entrega de nuevos idiomas uno les abre las puertas al conocimiento a los estudiantes y no los encasilla en un ámbito menor.

Mediciones

Desde el año 2000, el establecimiento educacional con el afán de medir el nivel de inglés intensivo que se imparte, decide validar y certificar a través de una institución externa e internacional los logros alcanzados por nuestros alumnos, es por eso que hasta hoy se imparten los exámenes PET, First Certificate Y CAE de la Universidad de Cambridge en Inglaterra.

Finalmente cabe destacar que los cambios se están generando en las aulas del colegio, en la adquisición del programa de Bilingüismo, desde los niveles de Pre-básica hasta Cuarto año básico, el cual pretende incrementar el contacto de los alumnos con el idioma inglés impartiendo algunas asignaturas en este segundo idioma, lo cual ayudará a preparar a los alumnos con una herramienta fundamental para su futuro.

Bachillerato Internacional

Esta formación está basada en el desarrollo de valores, acorde a un perfil dado por los requerimientos sociales, utilizando como medio su propia curiosidad intelectual a través de la investigación, la reflexión profunda y trascendente de los temas y ámbitos que el hombre, fiel a sus principios de desarrollo, persigue e incrementa cada día.

En este contexto, nuestro colegio tiene el estatus de colegio solicitante de uno de los programas de bachillerato, trabajando con los alumnos de pre-básica hasta quinto año, enriqueciendo la metodología con el fin de lograr aprendizajes significativos y perdurables que trasciendan el ámbito meramente contenidista.

Acceso a tu correo desde Internet
Access your e-mail through Internet

School Track

Revisar Calificaciones de Alumnos vía Internet